تعداد بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ - 2024 08 May
عملیات نوسازی جزیره میانی بولوار سرداران با هزینه سه میلیارد تومانی آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نی‌ریز، برای اجرای این پروژه ابتدا تک‌لبه‌های قدیمی و شکسته جزیره میانی به همراه درختان خشکیده بولوار به طور کامل جمع‌آوری می‌شود. در قالب این پروژه، بیش از ۵ هزار متر لبه‌گذاری و بیش از ۱۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام خواهد شد.  

این گزارش می‌افزاید: همچنین با توجه به وضعیت بسیار بد سیستم روشنایی قدیمی بولوار سرداران، با مشارکت شهرداری نی‌ریز، شرکت توزیع برق فارس و اداره برق شهرستان، همه پایه‌های روشنایی میانی این بولوار با بهترین و به‌روز‌ترین مدل‌های موجود نوسازی خواهد شد. اجرای عملیات عمرانی و نوسازی سیستم روشنایی بولوار سرداران نزدیک به ۴ ماه زمان خواهد برد و هزینه‌های ۳ میلیاردی اجرایی این پروژه ۳، در قالب ردیف اعتبارات عمرانی سال جاری شهرداری نی ریز پیش‌بینی و تثبیت شده است.

نوشتنی است بولوار ۴۵ متری سرداران در اواخر دهه ۱۳۶۰ خورشیدی در شهر نی‌ریز طرح‌ریزی و به مرور در طول دهه ۷۰ تکمیل شده است. عمر بیش از ۳۰ ساله این مسیر اصلی شهر و کیفیت پایین مصالح مصرفی قبلی باعث خرابی بخش وسیعی از تک‌لبه‌های جزیره میانی شده بود. تک‌لبه‌های بتنی جدید را یکی از بهترین تولید کنندگان قطعات بتنی پیش ساخته استاندارد کشور تولید کرده است.

در فضای سبز میانی بولوار سرداران، عمدتاً از درختان مرکبات استفاده شده بود و مشکلات زیادی داشت. با وجود مطالعات انجام شده و استفاده از نظر هیئت‌های کارشناسی و همچنین انجام اقدامات متنوع تقویت، تیمار و احیاء، امکان حفظ درختان وجود نداشت. در قالب همین پروژه، گونه‌های گیاهی جدید در فضای سبز میانی بولوار توسط واحد فضای سبز و زیباسازی شهرداری نی‌ریز اجرا خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
0
0
آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند
از انتهای خیابان خلیج فارس
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها